Alles wat je altijd al hebt willen weten... - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu Alles wat je altijd al hebt willen weten... - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu

Alles wat je altijd al hebt willen weten...

Door: Nicolien

Blijf op de hoogte en volg

12 Mei 2006 | Libanon, Beiroet

En: Huis!, deel 2

Tja, wat heb je nou altijd al willen weten?
Uiteraard zijn er hier genoeg leuke dingen om over te schrijven, maar is dat ook waar jullie over willen lezen? Ik loop hier natuurlijk rond met mijn antropologen-blik, en zie daardoor een flink aantal dingen over het hoofd. Of, ook zeer waarschijnlijk, ik ben al zo gewend geraakt aan rare gewoontes en gebruiken, dat ik er niet eens meer aan denk om over te schrijven. Misschien is Libanon voor sommigen wel een onbekende vlek op de kaart, en heb je geen idee hoe het er hier aan toe gaat in het dagelijks leven!

Omdat ik als eeuwige optimist en wereldverbeteraar graag meewerk aan internationaal begrip (en ik op zoek ben naar een onderwerp voor een volgend bericht), wil ik graag van jullie horen. Daarom: een verzoek. Graaf eens diep in je geweten en stel me de vraag waar je altijd (of althans, sinds 24 april) al antwoord op hebt willen hebben. Over Beirut, over Libanon, over mijn onderzoek, nou ja, je begrijpt het wel. Dit is je kans!


Oh, en om jullie niet helemaal voor niks hier naartoe gelokt te hebben: de foto’s van het appartement, mijn huisje in Beirut!
(met dank aan Faysal voor het lenen van zijn digitale camera)

  • 13 Mei 2006 - 14:53

    Dorenda:

    Hai Nicolien,

    Heb eens nagedacht wat ik wil weten over Libanon. Ik heb eigenlijk heel veel vragen:
    Wat is de gezinssamenstelling in Libanon? Hoeveel kinderen, leven man en vrouw traditioneel samen (polygamie??)? En wat ik ook zou willen weten: Waar leeft de gemiddelde Libanees van? In het buitenland levende Libanezen staan bekend als slimme zakenmensen (handelaars), wat is het belangrijkste middel van bestaan in het land zelf? Zijn er grote verschillen tussen de stad en daarbuiten?

    Hoeveel mensen leven onder de armoedegrens en wat merk je daarvan in het dagelijks leven? Zijn er veel immigranten, waarvandaan en met wat voor reden?

    O, ik heb nog zoveel vragen. Je hoeft ze echt niet allemaal te beantwoorden hoor, maar ik vind het allemaal maar wat interessant!

    Succes verder
    Dorenda!

  • 13 Mei 2006 - 09:10

    Eefje:

    Nou, daar gaat ie dan:
    Waarom Beirut? Hoe kom je tot die keuze?

    x!

  • 13 Mei 2006 - 15:39

    Papakeguls:

    vraaf 1. is dat een echte hasjboom op de foto.
    2. is de ahsj, dus de echte libanon duur of juist goedkoop.
    3. het relatieprobleem met fijzal: als de mannen en de vrouwen je links laten liggen, werkt het dan als je die lieden ter rechter zijde directe vragen stelt zoals wij - sommige Nederlandbewoners- dat plegen te doen, om directe cragen te stellen: b.v waarom denk je dat Fijzal en ik een stel zijn; waarom laat je me links liggen, zelfs als ik rechts zit; wat is het probleem als je met mij praat, al zou er een andere dan huisgenoot-relatie zijn met Fijzal etc etc.
    Genoeg stuff (haha) voor een stel stukjes. Trek er maar eens flink aan.

  • 15 Mei 2006 - 14:44

    Maike:

    Ik heb me nou dus echt al tijden af lopen vragen of je eventueel gediend zou zijn van viavia bezoek cq of je al voldoende weet om iemand die een tijd onderzoek wil doen in Beirut kunt (en wilt) begeleiden. Thomas - een goede vriend van Wouter - wil namelijk een tijdje naar Beirut voor onderzoek. Ik meteen enthousiast zeggen dat 'ik mensen ken' in Beirut, maar ik weet geheel en al niet of u dergelijk bezoek blieft. What say you?

    Kus

  • 16 Mei 2006 - 02:07

    Reina:

    daaaaaa, you do have friends who don't speak dutch!!! Luckily enough i can figure out what this box can do so i can fill out my *outraged* comment.
    be kind enough and provide a teeny translation!!! (especially if you're making fun of our teeny country :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2007

Mailinglist?

04 Juli 2007

Verhuisd!

17 November 2006

Spannend!! Lezing over Libanon...

21 Oktober 2006

Verzoeknummer

05 Oktober 2006

hallo hallo... het vrouwtje van de radio

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 41037

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: