** Update 15 juli 8.30u. ** - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu ** Update 15 juli 8.30u. ** - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu

** Update 15 juli 8.30u. **

Door: Nicolien

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2006 | Libanon, Beiroet

Gisteravond na de toespraak van Nasrallah (leider van Hezbollah) waren de straten leeg en verlaten, maar vannacht was het relatief rustig in deze buurt, dus hebben we goed kunnen slapen. We hadden zelfs eventjes stroom, maar dat is nu helaas weer afgelopen. En hoe snel het gaat: om 4 uur vanochtend werd ik even wakker, hoorde wat ontploffingen in de verte en dacht 'da's te ver weg', en sliep weer verder.

Nu is het afwachten wat Israel's reactie is op het in de fik zetten van een van hun boten, behalve dan verhevigde bombardementen in het zuiden. Het advies van de ambassade is nogsteeds 'binnenblijven'.


** Update 15 juli 10.30u. **
We hebben weer even stroom, dus internet en TV.
Israel heeft besloten voluit te gaan, en bombardeert nu behalve alle wegen (zelfs de kleine bergweggetjes) naar het zuiden, ook die naar het noorden. Dat betekent dat er nu absoluut geen manier meer is om het land te verlaten (eerder probeerden mensen nog via Tripoli naar Syrie te gaan). Ehm, voorlopig zit ik hier dus nog wel even.

  • 15 Juli 2006 - 09:55

    Kim Van Keken:

    Beste Nicolien,

    Ik ben een verslaggeefster van de Volkskrant en zou graag op een of andere manier met je in contact willen komen. Als het mogelijk is, zou je me dan willen bellen +31 (0) 64664 8528, of mailen k.vankeken@volkskrant.nl

    Alvast bedankt,

    Kim van Keken

  • 15 Juli 2006 - 10:36

    Boudewijn Kegels:

    Hoe zit het met je laptopbatterijen: kun je ze een beetje vol houden/krijgen met die plukjes electriciteit tussendoor?
    Als dat zo is, dan zou het handig zijn als je gaat skypen.
    Ik ben de hele dag online in het rustieke oosterhout waar niets te beleven valt, behalve dat hier ongeveer de hele wereld aan nationaliteiten in vrede gaat langskomen onder mijn eigen naam.

    Stukje uit de Trouw van vandaag:
    "De Joden, Israël en de duivel. Ze krijgen nooit genoeg van hun pogingen het kwaad te verspreiden."
    Galmde uit de Al-Arisj moskee in Noord-Egypte.

    Ik merk nu hoe traag berichtgeving doorkomt in Nederland. Het lijkt wel of ze die Engelstalige site van jou niet kennen of vertrouwen: "We verwachten ook aanvallen op energiecentrales." (uit hezelfde artikel van de redactie buitenland).

  • 15 Juli 2006 - 10:51

    Boudewijn Kegels:

    Nic,

    Kim schrijft ongeveer tegelijk met mij en het moment dat bedacht dat ik je met de krant in contact moet gaan brengen.
    Succes ermee.
    Het ga je goed.

  • 15 Juli 2006 - 10:53

    Boudewijn Kegels:

    en oh ja: vergeet niet te skypen als het lukt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2007

Mailinglist?

04 Juli 2007

Verhuisd!

17 November 2006

Spannend!! Lezing over Libanon...

21 Oktober 2006

Verzoeknummer

05 Oktober 2006

hallo hallo... het vrouwtje van de radio

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 41034

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: