Beirut, oh Beirut - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu Beirut, oh Beirut - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu

Beirut, oh Beirut

Door: Nicolien

Blijf op de hoogte en volg

02 Augustus 2006 | Libanon, Beiroet

Aan de grens kreeg ik het een beetje benauwd. Ik zag de bussen vol vluchtelingen het land uitgaan en de enorme UN-vrachtwagens vol hulpgoederen het land ingaan. Maar ik had inmiddels mijn paspoort aan de 'wasta' (connecties) van Faysal's vader gegeven, en voor ik het wist was ik Syrië uit en Libanon in.

We waren met zijn vieren in de auto: Faysal en zijn vader waren mij en zijn broer op komen halen aan de enige grens die nog open is, die in het Noorden tussen Tripoli en Tartus. De weg naar het zuiden richting Beirut was leger dan normaal, maar verder leek het alsof er niets aan de hand was. Ongeveer een uur van de grens begonnen de gevolgen van de oorlog duidelijker te worden: lange rijen voor de benzine-stations, en meer en meer bedrijven met de rolluiken naar beneden en de deuren gesloten.

Hier in Beirut is het rustig. De straten zijn alweer wat drukker dan toen ik de stad verliet. Alleen de stank van afval is op sommige plaatsen niet te harden - de meeste vuilnismannen komen uit India en zijn inmiddels geëvacueerd...





(PS. Ik ben dus voorlopig weer bereikbaar op mijn Libanese nummer; +961 3 389 425)

  • 03 Augustus 2006 - 22:48

    Dorenda:

    Hey meid,

    Ook ik denk vaak aan je en aan Libanon. Ik voel met je mee, hoe slecht ik me dan ook in je situatie kan verplaatsen. Ik vind het fijn om al je berichten te kunnen lezen.

    Sterkte meid, voor jou en voor Libanon.

    Dorenda

  • 03 Augustus 2006 - 15:10

    Shirley:

    Ademloos al je berichtjes op deze log gelezen. 2 vandaag met Faysal en andere links gecheckt. Ongeloofelijk, houd ons op de hoogte en zorg goed voor jezelf, Liefs,
    Shirley

  • 02 Augustus 2006 - 19:46

    Arno:

    jemig, inderdaad vast goed overnagedacht, maar wel vaak posten he!? pas goed op jezelf! Liefs, Arno

  • 02 Augustus 2006 - 17:44

    Jacqueline:

    nicolien, ben je serieus weer teruggegaan?!?!
    ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt, maar doe ajb voorzichtig...
    kus, jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2007

Mailinglist?

04 Juli 2007

Verhuisd!

17 November 2006

Spannend!! Lezing over Libanon...

21 Oktober 2006

Verzoeknummer

05 Oktober 2006

hallo hallo... het vrouwtje van de radio

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 41039

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: