Als het zo doorgaat... - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu Als het zo doorgaat... - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu

Als het zo doorgaat...

Door: Nicolien

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2006 | Libanon, Beiroet

We krijgen nu vier uur per dag electriciteit. Als het zo doorgaat, hebben we over een week helemaal geen electriciteit meer.

Er zijn nu meer dan minstens 1044 burgerslachtoffers gevallen in Libanon. Als het zo doorgaat, zijn dat er over een week meer dan 1300.

Jullie hebben tot nu toe €422,50 gedoneerd voor de medische zaken die Charif’s vluchtelingen zo hard nodig hebben. Als het zo doorgaat, is dat over een week €845 !! Mijn dank is groot... en groter. (Mocht je nog niet bijgedragen hebben, maar dat wel willen doen, zie dan het bericht \'Hulp\' van 5 augustus jl.)

Ik ben uitgenodigd om voor De Volkskrant dagelijks een blog bij te houden. Als het zo doorgaat, staan mijn verhalen over een tijdje in de krant! Je kunt het vinden via www.volkskrantblog.nl, \'voor u geselecteerd\'. Uiteraard blijf ik ook regelmatig hier te vinden. Uhm... zolang we electriciteit hebben.

  • 12 Augustus 2006 - 15:32

    Lucie Lent:

    dappere nicolien, net terug van vakantie volg ik jouw berichten. Ik vond je altijd al zo dapper; nu weet ik dat je nog dapperder bent dan ik al dacht. Zorg goed voorjezelf! Liefs van Lucie.

  • 12 Augustus 2006 - 09:29

    Boudewijn Kegels:

    Hoi Nicolien.
    Blijf zo doorgaan. Ik hoop dat ze snel stoppen daar, maar wat kan ik zeggen. Ik zit hier in Servië, ook een net-uit-de-oorlog-land, maar ik verwacht niets geks. September ben ik ook weer terug in Nederland.
    Wat zijn jouw plannen?

    liefs van je broer.

  • 11 Augustus 2006 - 16:42

    Shirley:

    He Nicolien,
    Ja we zagen je al op de vk website, cool.
    Hang in there.
    We denken aan je,
    Vera, Paul en Shirley

  • 11 Augustus 2006 - 20:55

    Merlijn:

    Nicolien,

    Ik heb zelf antropologie gestudeerd in Nijmegen en zag een antropologe voorbijkomen op de volkskrantwebsite en moest uiterraard even lezen. Ik heb net in een adem je berichten op je blog gelezen en heb enorm veel bewondering voor je. Een ongeloofelijk afstudeeronderzoek, ik wens je veel succes en blijf de kant van de Libanese beschrijven, dat is wat de wereld nodig heeft!

    Merlijn

  • 15 Augustus 2006 - 11:17

    Daan:

    Hoi Nicolien,
    Elvire en ik op vakantie in Zweden, jij terug naar Beirut. Het contrast is onvoorstelbaar groot. Ik kan me eerlijk gezegd niet inleven in jouw besluit om terug te gaan, terwijl zoveel mensen op de vlucht zijn geslagen. Maar op zichzelf betekent dat gebrek aan inlevingsvermogen niets. Sommige van onze beste vrienden kunnen zich ook niet voorstellen dat wij Zweden als vakantieland kiezen.
    Ik vind het heel moedig dat je ter plaatse hulp hoopt te kunnen bieden, en ik denk ook dat je dat kan. Misschien zijn je waarnemingen belangrijk, misschien kan je meer geld inzamelen, misschien is je morele steun aan de mensen daar van grote waarde. Ik hoop het.
    Vandaag berichten over een wapenstilstand. Over 10 dagen is de VN in Zuid-Libanon. Nicolien, ik hoop vooral dat jij en iedereen daar het ergste hebben gehad. Heel veel succes. Zorg ook goed voor je zelf. We denken aan je.
    Daan en Elvire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2007

Mailinglist?

04 Juli 2007

Verhuisd!

17 November 2006

Spannend!! Lezing over Libanon...

21 Oktober 2006

Verzoeknummer

05 Oktober 2006

hallo hallo... het vrouwtje van de radio

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 40742

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: