Spannend!! Lezing over Libanon... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johoqussa - WaarBenJij.nu Spannend!! Lezing over Libanon... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van johoqussa - WaarBenJij.nu

Spannend!! Lezing over Libanon...

Door: Nicolien

17 November 2006 | Nederland, Amsterdam

"Uitgaan, oorlog en uitzicht van jongeren in Libanon"

Meer weten van jongeren in conflictgebieden? Kom naar het evenement ‘Waar Woon Jij?’. Hierin is aandacht voor uitgaan en zicht op de toekomst en werkelijkheid van jongeren in Libanon. De bijeenkomst speelt zich af in café de Florin (in Utrecht) op zondag 10 december van 14.00 tot 17.00. Aan het woord komen: Abdelkader Benali, Ruud Hoff en Nicolien Kegels.

Abdelkader Benali heeft met zijn boek ‘De Langverwachte’ de Libris Literatuurprijs gewonnen en is recensent voor onder meer de Volkskrant. Afgelopen zomer verbleef hij gedurende de oorlog in Libanon en hield een weblog bij welke is gepubliceerd als ‘Berichten uit een Belegerde Stad’. Hij zal vertellen over zijn ervaringen in Libanon en zijn laatste uitgave.

Ruud Hoff is docent aan de Hogeschool van Utrecht en verbonden aan het Clingendael Instituut. Hij is gespecialiseerd in Libanon en haar geschiedenis en is er vele malen geweest. Ruud Hoff zal een enthousiast en duidelijk vertellen over het land en conflict . Voorkennis van Libanon is dus niet vereist!

Antropologe Nicolien Kegels is ook gespecialiseerd in en gek op Libanon. Zij heeft maanden onderzoek gedaan in Libanon tijdens de oorlog onder jongeren. Zij zal ons, vlak voor haar terugkeer naar het land, een kijkje geven in het leven van Libanese jongeren, de uitgaanscultuur en de invloed van oorlog op vriendschappen.

Behalve luisteren naar deze sprekers is er ook ruimte voor debat over de toekomst van jongeren in Libanon. Chat met jongeren in Libanon en kom alles te weten komen over hun leven en visie op het conflict in de Chatbox. Kom bij van alle indrukken onder het genot van lekkere smaakjes tabak in de Waterpijpenhoek. Creëer al schilderend je eigen uitzicht en geniet van de kunsten van de vj en live band.

Kom dus genieten van een interessante maar aangename zondagmiddag!

Toegang: Gratis

in welke plaats is Cafe de Florin en de Nobelstraat
    groeten wim en trudy

• 19 November 2006 - 13:24

Nicolien:

Dag Wim en Trudy, het geheel vindt plaats in Utrecht, ik zal het hierboven ook even aanpassen!

• 22 November 2006 - 06:46

Sietske:

Nicolien, doe de groeten aan Ruud voor mij! Hij was mijn docent Midden-Oosten aan de school voor de Journalistiek.

• 08 December 2006 - 11:49

Wouter Swolfs:

Hallo Nicolien,
    Heb je site gekregen van de johomensen. Ik ga maandag aanstaande naar Beirut voor een vooronderzoek van mij scriptie. Nu ben ik erg benieuwd of jij daar wellicht mensen weet waarmee ik eventueel zou kunnen spreken. Ik studeer politicologie. Eerste idee is om meer te weten te komen over politiek, economie, eigen levensverwachtintingen en kijk op international (westerse) wereld.
    Verder wil ik natuurlijk ook graag weten wat hun ideeen zijn over de buurlanden, ik heb echter het idee dat ik daarvoor een paar keer terug moet komen.

Ik ga in ieder geval proberen om naar de lezing te komen op zondag, maar daar kan ik niet lang zijn.

Mocht je wat weten, ik ben te bereiken via swolfs@planet.nl

Alvast bedankt voor je reactie en dan ga ik maar weer eens verder met het lezen van jouw spitsvondige verhalen! Leuk!

• 28 December 2006 - 22:07

Lubnan Lover:

hallo Nicolien,

stomtoevallig kwam ik zojuist op jouw site terecht (ik was via Google naar iets heel anders op zoek).
    Ik zie helaas nu pas dat er op 10 december een debatmiddag was over Libanon, nota bene in mijn eigen woonplaats. Daar had ik graag bij willen zijn...
    Ik was in 1999 in Libanon en ben van plan komend jaar opnieuw te gaan.
    Vóór die tijd wil ik proberen wat meer Arabisch te leren dan alleen shukran en kief chalek, mocht jij nog tips hebben voor een cursus o.i.d. in Utrecht dan houd ik me aanbevolen. Ik ben per mail bereikbaar op lubnanlover at hotmail dot com.

• 06 Januari 2007 - 21:36

Wouter Swolfs:

He Nicolien,
    Kammer dat het niet gelukt is om naar Utrech te komen. Heb wat mensen in Libanon gesproken en geuss what.... Ze kennen je...
    Als je wilt dan kan ik je wel m'n reisverslag sturen. laat maar weten.
    Wouter