“Only in Lebanon, my friend, only in Lebanon” - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu “Only in Lebanon, my friend, only in Lebanon” - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van johoqussa - WaarBenJij.nu

“Only in Lebanon, my friend, only in Lebanon”

Door: Nicolien

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2006 | Libanon, Beiroet

Er zijn hier dingen waar ik verbazingwekkend snel aan gewend ben geraakt, en er zijn hier dingen waar ik denk ik nooit zonder een gevoel van verwondering dan wel amusement aan voorbij kan gaan. Om er maar een paar te noemen:

• Draadloos internet bij McDonalds. Omdat het zo’n gezellige plek is om te gaan zitten computeren.
• Beter nog: valet parking bij McDonalds. Drive-thru is zooo passé
• Bij elke parkeergarage je kofferbak en motorkap open moeten doen voor explosieven-inspectie
• Of, als je lopend bent: je de inhoud van je handtas laten inspecteren door de bewaking – niet als je de winkel verlaat, maar vóórdat je naar binnen gaat
• LL 1000 oftewel 50 cent voor een broodje falafel (inclusief groente), maar LL 18000 (inderdaad, 9 euro) voor een drankje
• Op pad zijn met een groep van 6 vrouwen en 2 mannen, en aan het eind van de avond de mannen de rekening laten betalen (zo’n 300 euro)
• Ongebreideld staren en bestaard worden, zonder dat iemand vraagt “Heb ik wat van je aan?”
• Mensen die direct naar je voeten kijken als je langs loopt, om te zien hoe hoog je hakken zijn, en dan verschrikt weer opkijken als ze ontdekken dat je slippers draagt


En in het kader van “maak je nog wel eens iets geks mee, Nicolien?”:

• Een taxi-chauffeur die geen geld aan wil nemen omdat hij het zo zielig vindt dat Nederland van Portugal verloren heeft
• Een interview doen met de schoondochter van de president
• Een club-eigenaar ontmoeten en uitgenodigd worden om mee te gaan naar de Bekaa-vallei om te leren schieten (met een machine-geweer, jaja)

En oh! Ik ben verhuisd! Naar een huis met 5 buitenlandse huisgenoten (Faysal is weer terug naar zijn ouders), een zingende moskee om de hoek, een vleugel in de woonkamer en een balkon met uitzicht op zee....

Post! Post! Post! mag naar:

Nicolien Kegels
Sadat Street
Tabbara Building, 2nd floor
next to Hbeish (Bliss Street Police Station)
Hamra, Beirut

  • 04 Juli 2006 - 20:19

    Lenie Van Malde:

    ik zou je wel willen schrijven, kom deze zomer voor de 2e keer naar beirut. herken je beschrijvingen!tot nog toe heb ik alleen naar p.o.boxes geschreven. mij werd verteld dat post niet aankomt zonder. Maar misschien woon jij in de goede buurt?

  • 29 Juni 2006 - 18:56

    Cyriel Kegels:

    Het is wel duidelijk dat je op zoek bent naar veiligheid. Wie gaat er anders naast een politiebureau wonen? Een zingende moskee? Ik heb wel allerlei zogenaamde "zing"-geluiden van moskees af horen komen (op de meest ongepaste tijden en altijd door jongetjes die vroeger werd gevraagd tijdens de zangles op school alsjeblieft dan maar stil te zijn), maar zingende moskees? Zingende zagen, praatpalen, snuffelstages, luistercolleges, kijkoperaties, wederhoor: allemaal best, maar zingend moskees?
    Is de verhuzing vlot verlopen? Moest je ver tevoren afspreken met het verhuisbedrijf?
    Wanneer ga je Kalashnikov Klien spelen?
    Het leven kan soms best wel een beetje gevaarlijk zijn, vooral de combinatie: nachtclubeigenaar/ machinegeweer. Bekaahvallei klinkt dan wel weer lieflijk.
    Wanneer ga je de zoon van de president interviewen?
    Succes ermee.

  • 30 Juni 2006 - 05:32

    Siets:

    Hoi Nicolien, dan woon je bij mij om de hoek. Ik woon aan het einde van Sadat (bij LAU) en dan meteen de hoek om. Kom ff langs, zou ik zeggen als je zin hebt. Maar 4 juli vlieg ik naar NL. De atmosfeer in deze buurt is heel anders dan in Oost. Minder mondain en westers, maar aan de andere kant juist weer veel toleranter. Lees je met plezier, je zou iets voor een krant moeten doen. Overigens houdt dat politie station je wel eens wakker 's-nachts. Verdachten verhoor gaat niet geheel zachtzinnig.

  • 02 Juli 2006 - 12:27

    Patricia:

    lieve Nicolien, Veel succes en gezelligheid op je nieuwe woonplek, het zal wel heel anders zijn...We genieten van je berichten, dus vooal doorgaan! waar voetbal al niet goed voor is...
    Liefs, ook van Francis, patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2007

Mailinglist?

04 Juli 2007

Verhuisd!

17 November 2006

Spannend!! Lezing over Libanon...

21 Oktober 2006

Verzoeknummer

05 Oktober 2006

hallo hallo... het vrouwtje van de radio

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 42098

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: